środa, 14 listopada 2012

MIEJSCA Z TYM "CZYMŚ" - CZYLI CO MOŻE ZDZIAŁAĆ MŁODZIEŻ - RODOWO

Następnym etapem projektu "Animacja-Inspiracja-Edukacja" było spotkanie w bardzo zacisznym i spokojnym miejscu...
Fundacja Rodowo koło Sorkwit.

http://www.rodowo.pl







Miejsce niesłychanie malownicze i tak spokojne, że miło było oderwać się od hałasu codzienności...







W tak pięknym miejscu znajduje się kilka budynków: świetlic, sal, pomieszczeń w których można np. fotografować, malować, pisać itp.
Przy budynkach znajdują się boiska do gry... miejsca na grille i ogniska... place dla małych i dużych dzieci...





Miejsce niesłychanie rewelacyjnie zagospodarowane...na terenie zmodernizowanego, mazurskiego siedliska znajdują się obiekty służące młodzieży do rozwijania ich pasji i nie tylko...

Zaciekawiły mnie prześwietne rzeźby w terenie... ale tak ustawione w tym terenie jakby to było ich miejsce na ziemi :-)
Gigantyczny pająk po cichaczu przesuwa się wśród jesiennych liści...


Drzewny cudak pilnujący swojego miejsca...drzewa z którego został zrobiony...



 Sęp witający spacerujących gości...


A nad stawem przesiaduje syrenka... i przegląda się w lustrze wody...


Niedaleko znajduje się gigantyczna żaba z dłuuugim jęzorem...i połykająca ogromnego robaka...




Gdzieniegdzie postawione są wysokie totemy o przeróżnej tematyce...











Miejsce niesłychanie spokojne ale na pozór...ponieważ jest to miejsce spotkań i międzynarodowej wymiany młodzieży.

Tematem szkolenia były zasady współpracy z mediami oraz skutecznej promocji podejmowanych działań.
Promocja jakiegoś działania tkwi w ...skutecznej promocji tegoż działania :-)
Czyli trzeba opracować dokładny plan działania...tzn. zaprojektować zaproszenia, ulotki, plakaty, ogłoszenia itp.
Ale zaprojektować nie ot tak sobie tylko włożyć w to całą duszę...to dopiero początek...

Projektowaliśmy właśnie takie plakaty informujące o naszej inicjatywie pt. "I Forum Liderów Południowej Warmii".
Będzie to inicjatywa na zakończenie projektu "Animacja-Inspiracja-Edukacja" czyli podsumowanie naszej pracy w projekcie a także prezentacja naszych lokalnych działań i pomysłów.




Wracając do projektu np. plakatu, na szkoleniu mieliśmy bardzo mało czasu by coś fajnego wymyśleć...ale daliśmy radę...zaufałam swojej intuicji czyli zadałam sobie pytanie na co ja zwracam uwagę czytając przeróżne ogłoszenia i plakaty?

Zwracam uwagę przede wszystkim na szatę graficzną...to skrzywienie zawodowe (jestem grafikiem)...zwracam uwagę na takie elementy, które do mnie "mówią" czyli zwracają moją uwagę na plakacie czy ogłoszeniu...więc ważnym takim elementem jest ...logo imprezy.
Uważam, że każda inicjatywa, impreza powinna zawierać jakieś swoje niepowtarzalne logo, które można wykorzystać nie tylko na plakaty, ogłoszenia ale także na zaproszenia, podziękowania, dyplomy czy nawet na koszulki okazyjne.
Z mojego doświadczenia wiem, że wymyślając takie logo o wiele lepiej się pracuje nad całym materiałem...bo tak naprawdę mamy już prawie wszystko (moim zdaniem :-)...wystarczy ubrać logo w odpowiedni tekst i promocja gotowa...
Bardzo się cieszę, że jestem wzrokowcem...to pomaga mi w wyborze czy dane ogłoszenie jest ciekawe czy wieje nudą aż miło...
Jak nie ma w ogłoszeniu czy plakacie jakiegoś "BUM" to nie czytam tego, bo szkoda czasu...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz